所谓情怀不过是资本的一环,是营销,是割韭菜的镰刀。利益面前没有感情。不会真有人觉得老福特是墙内自由创作的灯塔吧!

阿尔达翻译总局中土支部搞事记录第6弹

原文

Saruman paused. 'Unsay?' he mused, as if puzzled. 'Unsay? I endeavoured to advise you for your own good, but your scarcely listened.You are proud and do not love

advice, having indeed a store of your own wisdom. But on that occasion you erred, I think,misconstruing my intentions wilfully. I fear that in my eagerness to persuade you, I lost patience. And indeed I regret it. For I bore you no ill-will; and even now I bear none, though you return to me in the company of the violent and the ignorant. How should I? Are we not both members of a high and ancient order, most excellent in Middle-earth? Our friendship would profit     us both alike.Much we could still accomplish together, to heal the disorders of the world.Let us understand one another, and dismiss from thought these lesser folk! Let them wait on out decisions! For the common good I am willing to redress the past, and to receive you. Will you not consult with me?Will you not come up?


第一棒是 @Elenar 

萨茹曼顿了一下。“没说的?”他思索片刻,似乎很困惑,“没说的?我可是在努力为了你自己的利益给你建议,但你几乎没听。你很骄傲,不爱听建议,也确实很有智慧。但在这件事上我想你大概错了,随随便便就误解了我的意图。恐怕我由于太渴望说服你,失去了耐心。而我真的为此后悔。我对你没有任何恶意,即使现在也是这样,尽管你和一群粗暴愚昧的人一起回来找我。我为什么要这么做呢?难道我们不都属于一支高贵古老的种族,是中洲最优秀的?我们的友谊将给我们带来一样的好处。我们还能完成更多大事,去拯救这个纷乱的世界。让我们理解彼此,忽略那些低等种族!让他们等着我们决定一切吧!为了大家的利益,我很愿意纠正过去的错误,并接纳你。你不想和我一起商量商量吗?你真不上来吗?”



第二棒是 @The Gray Dawn 

Saruman made a pause.'You have nothing to talk with me?'he thought for a while,seeming confused,'Nothing?I was trying to give you some advice for your sake,but you barely listened to me.You're so haughty that you dislike suggestions from others,yet you're truly wise.But on this matter I think you're probably wrong,misunderstanding my intention randomly.Maybe I'm too eager to persuade you to keep patient.And I really regret it.Even now,I have no malice against you,though you come back to me with a group of people who are rude and silly.Why would I do that?Don't we both belong to a noble and old race,which is the greatest in Middle-earth?We'll benefit equally from our friendship.And we can create more great events to save this messy world.Let's understand each other and ignore those lower races!Let them wait for us to decide all.To the common advantage,I'm willing to correct my former mistake and accept you.Don't you want to negotiate with me?You won't come up to me? Really?'


第三棒是 @熊切黑(初三爆肝长弧) 

萨鲁曼顿了顿。“你没有什么要对我说吗?”他思索片刻。“什么也没有?看在你的面子上我愿意为你提供建议,但你从来不听。你如此自傲,从来不听取他人的意见,虽然你确实堪称睿智。”

“但就此而言我认为你错了,并且误会了我的意图。也许我劝你耐心时太过急切,我确实为此后悔。但即使时至今日,即使你带回来那一群粗野而愚蠢的人,我仍不会对你加诸恶意。我有何理由那样做呢?难道我们不是同属一个高贵且古老的种族?难道我们在中洲不是最具伟力者之一吗?我们将从我们的友谊中受益无穷;我们能创造出更多伟大的事物来拯救这个颓败的世界。让我们的意志交汇但忽略掉那些卑微的族属!让他们等候我们的安排。为了这共同的利益,我将欣然纠正我从前的过失并接纳你。难道你不愿和我商讨吗?你不愿加入吗?真的?”



第四棒是 @工二一 

(Logged in as Saruman)

You have nothing to tell me about? >

Literally nothing? >

For the sake of yours I have always provided you my advice, but you never listened. >

Such stubborn pride! Never listened yet called yourself a wise!  >

You have wronged me, and mistaken my intention, at least in this matter.  >

Maybe I was too rushed when suggesting you to be patient. I do regret about that, but even till this day, even after you have brought back a bunch of barbaric buffoons.>

I will not speak ill of you, since I have no reason to do that. Are we not of the same proud and ancient kind. >

Are we not one of the most powerful beings in Middle Earth? We can both benefit from our friendship. We will create great things to save this deteriorating world! >

Us combined will be more than the two of us! We can ignore those lowly creatures and they shall await our orders! >

For the love of all, I will forgive you and accept you again.>

Will you not come back to us? >

( ! ) Will you not join the force? >

Unable to send message, you are not WeChat friends.

( ! ) Really? >

第五棒是 @Mio 

(萨鲁曼 上线)

你没话说了?

真没了?

我是为你好,给你这么多建议,你哪次听我的?

朽木不可雕也!不听话还觉得自己老聪明了!

你误会我了,误解了我的雄心,至少在这方面。

也许我教训你耐心一点的时候太粗暴了。很抱歉,其实我很爱你,一直如此,就算你带回来一群野蛮的跳梁小丑。

我绝不会说你的坏话,没道理啊,难道我们不都是古老而智慧的物种么?

难道我们不是中洲最智慧的生物之一?我们联手是为了更崇高的利益,去拯救这个世风日下人心不古的世界!错的不是我,是世界!

我们俩1+1可以远大于2!大可以无视那些个小辣鸡,他们只会听候我们的命令!

人间有真情,人间有真爱,我当然是选择原谅你啦,张开怀抱欢迎你!

难道你不回来吗?

(!)你真的不加入我们?

-无法发送消息,您已不是对方的好友-

(!)什么?!


第六棒是 @青钰君 

(Saruman Online)


Are you speechless?


Really?


I'm for you own good, give you so much advice, but you never listen to me.


Rotten wood can not be carved! You have no obedience, but you feel yourself smart.


You misunderstood me, misunderstood my ambition, at least in this respect.


Maybe I was so rudewhen I taught you patience. I'm sorry for it, but I still love you so much, even if you bring back a group of brutal jumper.


I will never say your bad words, I have no reasons, we all are old and intelligent species.


Are we not one of the most intelligent creatures in Middle-earth? We are together for the more noble interests, to save the world which is full of moral degradation! It's not me, it's the world!


We both 1 + 1 can be much larger than 2! You can ignore those rubbish,they will only listen to our order!


Heaven is true, human love, I certainly choose to forgive you, open arms welcome you!


Do not you come back?


(!) Do you really do not join us?


- can not send a message that you are not a friend of each other -


(!)what?!!!!!



第七棒是 @Rilelen 

(萨鲁曼在线)
        你无言以对?真的?我是为你自己好,给你这么多的建议,但你从来不乖乖听我的话。噫吁嚱,朽木不可雕也!你不服从,你觉得自己聪明。你误解了我,误解了我的野心,至少在这方面。也许我在教你学会耐心时太粗鲁。我很抱歉,但我还是很爱你,即使你带来了一群野蛮的跳马。
        我永远不会说你的坏话,我没有理由去那么做,我们都是古老聪明的种族。难道我们不是中土最智慧的生物吗?我们为了更高尚的利益而团结在一起,拯救这个充满道德堕落的世界!不是我,是世界!我们两个1+1可以大大超过2!你可以忽略那些垃圾,他们只会听从我们的命令!
       天堂是真实的,人类的爱,我一定会选择原谅你,张开双臂欢迎你!你不回来吗?(!)你真的不加入我们吗?
       不能发送消息,你不是彼此的一个朋友
     (!)什么?!!!!!
       


第八棒是  浓墨清泉      

(Saruman onlines)
Nothing to say? Really? I beg you so many times because I care about you, but you never listen to me. Alas, but I can do nothing with you old stubborn guy. You know nothing about me or my ambition, darling. Maybe I performed too rude when I taught you to be patient. My apologize, but I still love you though you brought me so many jumping horses.
I will never speak ill of you, for we are both ancient and wise ones. Aren't we the cleverest in this Middle Earth? We become a unity for a same, greater good, to rescue this unmoral world! Not for me but the world! We can be far stronger and more powerful than you and me! F*ck these robots, they will only do what we command.
Paradise is real, a man's love of you makes me forgive you and welcome you to my warm arms. Still don't wanna come back to this warm place?
(!) Insisting not?
You haven't been added as friends.The message is not sendable.
(!) What the F- ?!!!!


第九棒是甩莉

                 
      

最后一棒 @周雲生 

[Your friend ColourfulSaruman is on line.]
「Are you here? My precious?」
「Please listen to me my dear~~ _(:3」∠)_」
「@HappyGray x3」
「Ohohoh!!I promise I won't hang you out!」
「You know nothing about power.」
「OK... I think I was too rough on you just now. 」
「I shouldn't be so direct!! My mistake!! 」
「(。•́︿•̀。)  I apologize. 」
「However!!! Your Jumping Horse(What the hell... )——these are what you give me! I still love you!!!」
「I never speak ill of you OK?! We still have the Lovers Head (。•́︿•̀。) 」
「You are so precious my darling!! Come on just listen to me! Come on !」
「I think you would take my advice. I'm serious. Just... You know, the environment of the fandom is not very good now.」
「You draw for my articles, and that will be nice~ Just like I am inside you... 」
「They're starving if we don't do anything! The fandom of the middle earth is just as north of the wall.」
「You listen to me! The heaven is real! I forgive you.」
「You don't agree with me. (。•́︿•̀。) 」
「Yes or No? Give me one word.」
「You are not my friend any more. My love is no more belongs to you.」
[ColourfulSaruman got a report by HappyGray.]
「Fuck me.」 

 


评论(29)
热度(42)

© Princess Sally | Powered by LOFTER